29 april 2011

Vart tog denna dagen vägen?


När jag har ledig dag har jag tusen planer. Tyvärr finns det även andra som har planer för mina lediga da'r. Sambon t ex. Idag har jag i stort sett inte hunnit annat än att vara sekreterare till honom. Faxat, fixat och ringt inför hans resa till Maskinmässna i maj. Producerat en 2-dagars till Höga Kusten inklusive Ulvön till traktens pensionärsförening. Den blev så bra att jag anmälde mig som frivillig reseledare på stört. Hoppas de bokar så att den blir av...

Dessemellan har vi haft huset fullt. Av våra och barnens kompisar. Det blev våfflor och cykling i vårsolen, en hundpromenad med några fler utslagna blåsippor och till sist "Spy Game" på ettan med två av mina favoritskådespelare - Redford & Pitt, ackompanjerat av ett glas "Hyland".

Gårdagskvällens tvist med barnen utmynnade till sist i en kompromiss. Vi får väl se om avtalet håller i morgon.

3 kommentarer:

  1. Låter kanontrevligt med en tripp till Högakusten. Ulvön har jag aldrig varit till men det ska vara fint där med. Hoppas att ni får det trevligt. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  2. Mmm... våfflan ser god ut. Är det hjortrosylt och grädde?
    Höga kusten hade jag en tankte på en gång, men la ner det när jag insåg hur långt jag var tvungen att åka.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag är ju uppvuxen ( från 4 till 19 år) ca 4-5 mil från Höga Kusten, så det känns lite som "hemma". Och ändå tycker jag fortfarande att det är så oändligt vackert där...

    Jajemen, Inger. Grädde & hjortronsylt. Barnen och sambon föredrar jordgubbar, men inte jag...

    SvaraRadera