12 april 2011

När man släpper lantisarna lös på sta'n


Vad är väl en bal på slottet? Njae, inte vet jag, men konferens är definitivt trevligt. Och inte jobbar jag ihjäl mig heller. Alldeles lagomt med protokollföring och koll på praktikaliteterna. På eftermiddagen blev det en lucka där det för mig och kollegan U egentligen inte fanns något vettigt att göra. Jag hade för avsikt att vara en "duktig flicka" och gå tillbaka till hotellet och beta av lite av allt det jag inte hann i måndags innan tåget gick. Men när hon lockade med en promenad var jag inte särskilt svårövertalad.

Vad jag inte förstått var att promenaden innebar lite spring ut och in i affärer också. Jag som normalt inte är en shoppingmänniska och lätt blir less, hade jättekul i de små butikerna. Finaste kläderna av märken jag aldrig hört talas om och ett par rosa skor. Jo. Jag kunde ha dem. Och köpte dem!


Hur jag nu ska kunna matcha dessa till Lundhagsbyxorna, fleece- och softshelltröjorna som redan trängs i min garderob, det är en helt annan historia.

5 kommentarer:

  1. De blir toksnygga till Lundhagsbyxorna! ;-)

    SvaraRadera
  2. Vad lustigt, skrev på Facebook för en liten stund sen precis det du skriver. "Vad är väl en bal på slottet..." när jag inte kunde se SM-finalen i volleyboll live idag.
    Läckra skor. Det är ju inga glasskor till balen så nog kan du ha dem till det mesta. I skidbacken t.o.m. kanske om det kniper.
    Kram Inger

    SvaraRadera
  3. :O) Du kanske skulle trivas i Ullared på Gekås trots allt? Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  4. Eller hur? Med Lundhagsbyxor i skidbacken och dessa rosa skor lär jag väl inte annat än göra succé?! ;)

    Katarina - Njae, där går nog gränsen. Nu var det små, väldesignade Boutiqer vi sprang runt i. Inget för plånboken - men väl för ögat! :)

    SvaraRadera
  5. Haha, det mesta matchar väl långkalsonger som du säkert har i garderoben, även rosa heels? :-)

    SvaraRadera