8 april 2011

Glada hönor


Aprilväder ute. Ömsom sol, snöstorm och tö. Väder som jag gillar och väl egentligen tänkt tillbringa större delen av dagen utomhus i. Inte minst eftersom veckan varit fullsmäckad med allehanda jobb, åtaganden och en dos stor trötthet.

Men, när blir det som man tänkt sig? Jobbade först några timmar. Se'n möte med hemtjänsten inne hos svärfars för att få en första inblick i vad man egentligen kan få hjälp med. Vad de sedan känner att de vill ha hjälp med är en annan historia. Ytterligare en annan historia är vad vi önskade att de ville ha hjälp med. Ur trygghetssynpunkt inte minst.

Grannen kom och tog med hunden på skidtur, så jag skippade motionen och rengjorde hönshuset i stället. Blir ju nästan lite gymkänsla i alla fall. E kom och hjälpte till. Äntligen kunde vi då fixa utbyggnaden som det pratats om alltsedan grisarna slaktades. Så fint det blev! Tuppen gol extatiskt, hönorna burrade ner sig i spånhögarna och syntes njuta i kubik av sitt nyfixade hem.

2 kommentarer:

  1. Hejhej! Var nyss inne på Fjällbloggen och såg att din blogg kommit upp överst i listan i.o.m att du la upp detta inlägget nyss - teknikens under - så jag klickade på länken och kom hit! It Works! :-)

    Vad härligt med hönor! Likt Fjällmor så drömmer jag om att ha höns, drömmer riktigt mycket om det!

    /Pernilla
    ps. Tack för din kommentar inne hos mig, skrev just ett svar till dig! :-)

    SvaraRadera
  2. Höns är förhållandevis lättskötta - och extremt hemtrevliga. Kan rekommenderas!

    Tack detsamma - och ja, det funkar hur bra som helst :)!!!

    SvaraRadera