13 augusti 2010

As time goes by

Nu är det alltså en vecka kvar. Hade det varit i början av semestern hade det känts som en evighet. Nu känns det alltför kort. Åstadkommer ju absolut ingenting. Tänkte faktiskt sätta mig och jobba lite, men inspirationen vill som inte riktigt infinna sig. LOK-stödsansökan för alpina klubben är däremot nödvändig, ska vara inne före 15 augusti, så den gör jag idag. Det är ju ändå mulet. Väderprognoserna har ändrats helt, så den planerade badutflykten till Västerviken är det nog ingen som är sugen på ändå, längre.

Ställde in resan hemöver. Orkade inte köra de 30 milen för att vända samma dag. Pratade med M i telefon i 1,5 timme i stället. Nästan lika bra. Tog se'n en tur till hjortronskogen. För tidigt, mindre och färre än ifjol. Blev bara ett kilo, drygt. Tur att vi har i frysen. Fortsätter plocka jordgubbar i stället. C kommer över och hjälper mig idag.

Killarna har tältat med kompis på gården i natt, igen.
Undrar när jag ska tälta då?

3 kommentarer:

  1. Du ska tälta 28-29 aug kanske, då ska vi bara ha de gått. Om allt passar både dig och mig. Linda

    SvaraRadera
  2. Ojoj va det verkar snurrigt just nu.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Men Linda! Så är det juh! Tack för senast oxå. Kram!

    Maidi: Eh, jo, kanske. Men fullt normalt i vår familj. Hit och dit och inget kan planeras. Lite surt ett tag och se'n blir det oftast jättebra till sist!

    SvaraRadera