19 augusti 2010

Rymling


Idag rymde jag. Fast jag var inte först - innan vi ens vaknat riktigt gjorde grannarna oss uppmärksamma på att en av de tre småkvigorna befann sig på fel sida staketet. Gissa om det fick fart på oss.

Men när hon väl var på rätt sida igen hade jag fått nog av att vara hemma på gården och hjälpa bonden - både frivilligt och ofrivilligt. OK, ett finfint badavbrott med P och killarna blev det visst på Västerviksplayan i tisdags, men ändå.

Gjorde som jag gör när jag behöver "komma ifrån". Stack till fjälls. Insåg att jag har sämre kondition än någonsin, men så skönt i alla fall. Gick, fikade och plockade lite kantareller.
De finns i år också, om än inte i samma omfattning som ifjol.

2 kommentarer:

  1. När vi blir pensionärer och det är förhoppningsvis inom några år om vi få erbjudande. Då ska vi tllbringa hela sommarhalvåret uppe i vår pyttelilla Jämtlandsstuga.
    Jag förstår att det är vardagsmat för dig men för mig är det himmelriket.
    Vi kommer ju tyvärr inte att ha några kor men vi får gå och klappa grannens.
    ha det underbart i din lilla by, vilken det nu är men jag har förstått att det är väster om Ö-sund. Vår lilla stuga ligger 4 mil österut.
    Ha en underbar helg

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Nej, jag älskar verkligen också Jämtland, men jag vänjer mig nog aldrig med den bundenhet det innebär att ha djur på en gård. Det förtar liksom möjligheterna med detta fantastiska landskap....

    Kram själv!

    SvaraRadera