7 augusti 2010

Now, we're talking


Äntligen en riktig semesterdag. Alltså inte så att vi låg på stranden, badade eller sippade Rosé i trädgården. Nej, så ser det ju inte ut. Men det hände något, jag fick tillbaka energin, lusten och orken. Började med sol, värme och kaffeservering för Almåsa AK vid Tour of Jamtlands Bergspris i Bleckkåsen. Inga fikagäster direkt, men vilken upplevelse att se ett hundratal cyklister svischa förbi i 40 km/tim - i uppförsbacke!

Hemma åkte vi ut till höskördsjobbarna med kaffe och de överblivna bullarna innan jag fortsatte med evighetsprojektet - rensa jordgubbsland. Fixade en riktigt god middag med helgrillad Fläskytterfilé, flera olika sallader och Johannas långsamma tomater, en favorit just för tillfället. Tyvärr blev köttet lite bränt, för mitt i grillningen fick F och jag rycka ut med Volvon, som blivit tankbil i sommar, till de strandsatta traktorförarna.Efter maten tog F och jag över plastningen. Han är såå duktig, men det kan bli lite trassligt när koncentrationen sviktar.

"Huset fullt" med 8 barn den här gången. Kl 21.30 körde jag hem allihopa, med löfte om att de var välkomna tillbaka idag. LG jobbade fortfarande och jag, inspirerad av morgonen kanhända, hoppade upp på cykeln och drog till buan för att kolla djuren. Hade nästan glömt hur skönt det är att bli svettig, men attans så ont i rumpan jag har idag. Avslutade kvällen med ett avsnitt av "Numbers" och att vräka i mig alla nötter och all choklad jag kunde hitta härhemma (så stor nytta var det med den motionen.

Japp, så ska en riktig semesterdag vara!

Bara dimman lättar så finns alla förutsättningar för att dagen idag blir precis lika bra. LG kör buss på grannsonens bröllop och jag smiter nog med till kyrkan och fäller, i vanlig ordning, en tår eller två....

2 kommentarer:

  1. Låter som en händelserik och hektisk dag!!

    Ha det så gott

    SvaraRadera
  2. Jo, och - That's the way I like it!! :))

    SvaraRadera