26 augusti 2010

Fjälltur nu

Äntligen!
I morgon går jag och bästa L på fjälltur. Och barnen får stanna hemma. Jag packar, tömmer minneskort till kameran, torkar köttfärs, letar karta och är som ett barn kvällen före julafton.

Två dygn på fjället är mer värt än fyra veckors semester. Dessutom har vi god mat och hela kamerautrustningen med oss. Låt mig gissa att vi går en väldigt kort bit med tung ryggsäck, slår upp ett basläger och gör turer därifrån sedan. Perfekt upplägg oavsett väder, kondition och ambition.

Hela min kropp skriker efter fjället nu.

1 kommentar:

  1. Jag tror jag sagt det förut; Gud vad jag avundas dig.
    Vi kommer upp och är där uppe halvårsvis när vi blir pensionärer men det dröjer tyvärr några år.

    Kram på dig och ha det underbert på fjället

    SvaraRadera