3 november 2010

Årets november


Grabbarna novemberlovar hur bra som helst på egen hand. Fixar lunch och stökar på och ser inte alls något behov av att göra något särskilt i morgon, när även jag är ledig.Så, det får bli en storstädningsdag med efterföljande långpromenad. Och träningen ska förberedas, så dagen lär nog gå åt i alla fall.

Hör just på nyheterna om "Fyllefiltret" för att undvika ogenomtänkta mail, inlägg på FB etc. Jag tror inte jag behöver något sådant. Men kanske ett "tänk efter före-filter" i helt nyktert tillstånd. Har nu 2 dagar i rad låtit känslorna ta över och styra mitt handlande och ordval - på jobbet!!! Där alla är så genomtänkta, välformulerade och balanserade. Nåväl, lite liv och engagemang har väl ingen dött av. Åtminstone inte i Sverige. Ännu.

Och denna hösten fortsätter att vara vädermässigt den vackraste, nånsin. Tankarna går till de dimhöljda veckorna för ett år sedan, när R var här. Saknaden och längtan är stundtals övermäktigt stor.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du tar helt underbara, själv har jag inte så mycket tid till att fota då jag har börjat läsa men det får bli en bättring på fota fronten... kram Therese

    SvaraRadera
  2. Men! Du är ju min förebild och inspirationskälla!! Vi ksulle träffas fär "foto¨läger" nå'n gång. Hoppas du får mer tid snart igen.

    SvaraRadera