5 november 2010

Grande finale

Fredag och novemberlovet lider mot sitt slut. Jag jobbade halvdag och LG tog grabbarna med sig i lastbilen och kom in till sta'n, där vi åt lunch tillsammans. Se'n åkte han hem. Vi gjorde sta'n och köpte ny jacka till E. Grannbarnbarnet anslöt - F är så mån om att de ska hinna tillbringa så mycket tid som möjligt tillsammans de dagar han är här. Men vi fick tänka om angående den önskade bowlingen, eftersom vi inte bokar bana i tid och fler kommit på samma idé. Det blev Multi Challenge med bilbana i stället. Hysteriskt kul! Efteråt lyxfikade vi på Törners (F:s nya favorittillhåll - bra val, tycker jag!).

På vägen hem svängde vi in till guddottern med hennes 2-årspresent. En rosa lurvfleece som hon genast provade och var hur sockersöt som helst i. Just nu är hon helt oemotståndlig och modern lovade på stående fot halvt om halvt att vi skulle få låna det lilla charmtrollet någon dag. Det ser vi fram emot!

2 kommentarer:

  1. Törners är det det fiket som ligger på någon tvärgata längst ner vid stortorget.
    I så fall var det där jag hängde emellanåt i min ungdom.
    Minnen ploppar upp då och då.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Japp. Har varit en återkommande favorit alltsedan jag flyttade till Östersund 1990.

    Har ju funnits sedan 1955 och de klassiska båsen tror jag är nästan lika gamla.

    Tårtkram på dig!

    SvaraRadera