10 november 2010

Debatt


Vi missade nya såpan om "Curlingbarnen" häromdagen. En kollega intygade att jag skulle bara vara glad för det, så upprörd som hon själv blivit.

Nu har vi sett Debatt. LG och jag är överens - det är ju inte barnen som behöver lära sig att ändra beteende - det är föräldrarna! Plötsligt är våra barn jämförelsevis ocurlade. Lika älskade, lika omhändertagna - men definitivt uppfostrade att ta eget ansvar, till att vara delaktiga i det dagliga livet - i både med- och motgång. Tänk, jag tror inte vi är så illa som föräldrar, trots allt!

2 kommentarer:

  1. Efter att bara hört talas om detta program( har ej tittat själv) så framstår man själv som en relativt god förälder även om man skämmer bort ibland. Sonens kommentar var i allafall den:- Mamma, jag hade klarat livet bättre än dom där, och då är jag fortfarande bara 11 år.
    Det säger en hel del om dessa bortklemade indevider.

    SvaraRadera
  2. Eller hur!
    Kan ju inte låta bli att fundera på om det verkligen är på riktigt??

    SvaraRadera