28 november 2010

Nedräkningen har börjat

Jag sover som en gris. Hur mycket jag än sover verkar det som att jag ändå är trött och kunde sova ännu lite till. Märkligt. Har lånat ut datorn till en som behöver den bättre än jag, men måste erkänna att den här gamla är segare än jag mindes. Gäääsp!

Jag och grabbsen har skrotat omkring härhemma i helgen medan far i huset varit på busskörning. Lite advent skulle fixas, med betoning på lite. Blev gardinbyten och framtaganden av ljusstakar hos farmors. Härhemma körde vi ännu mera advent "light" med årtiondets snabbaste pyntning av vardagsrummet. Panelgardiner är den lates lycka. Bytte vitt till rött och ljusen i ljusstaken likaså - voilà, klart!

Grabbarna hann även hänga ut lite belysning, men granen som vi hämtade idag får vi sätta upp någon kväll till veckan. Vi hade nämligen stora skitrensardagen i fjöset. Grisarna skulle få nytt strö och då passade naturligtvis utgödslingen på att haka upp sig. Tårögd och med kväljningskänslor har jag idag skottat mer skit än sammanlagt hittills i mitt liv. Trodde aldrig lukten skulle gå ur.

Eftersom skidturen jag önskat mig inte fick plats bland helgens aktiviteter (och det kanske var lika bra, med tanke på att kvicksilvret letat sig neråt 20-gradersstrecket) följde jag i stället med på sparktur för att dela ut jultidningar i byn. Så härligt med rejält frisk luft efter dagens strapatser.

Och i morgon blir det vattenflaska med på jobbet. Törs inte riskera att bli närmare bekant med parasiten som härjar i sta'n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar