9 november 2010

Bästa da'n på jobbet


Hittills i alla fall. Jag fick hålla gästföreläsning och njöt i fulla drag. Hoppas nu bara studenterna känner att de fick med sig något vettigt också. Då kanske jag kan få göra det igen...

Det blir sena kvällar den här veckan, för allt måste vara klart till nästa veckas konferens i Göteborg. Delvis med anledning av detta missade jag gympan igår, igen. Men framförallt p g a att vi hade sniffat oss runt som blodhundar i köket några dagar. Det var en suraktig doft som kom och gick. Till slut lokaliserades den bakom kyl- och frysskåpen. Det tog sin lilla tid att skruva loss lister, palla upp, dra fram och städa ur kondensbehållaren, som var boven i dramat. Så skönt att hitta!

Ikväll har jag firmatjänst. Momsen skall göras och räkningar betalas. Se'n tänkte jag hinna korrläsa en "Book of Abstracts" (många nya, fina ord nu) också, för jobbets räkning. Blir bra det, så jag kan vara helledig på torsdag - F:s stora,viktiga dag. Klasskompisarna kommer nämligen på hembesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar