18 november 2011

Äntligen?

Vart tog den här veckan vägen?? Visserligen har man ju hört att tiden går fortare och fortare ju äldre man blir, men med den här takten kommer det bli rent löjligt om några år. Snacka om "fredag hela veckan..."

I natt blev det äntligen några minusgrader, så pass att vägen gick att köra på utan att förledas att man transporterade sig på en halkbana av lera. Och tro't eller ej, när jag gick från lunchmötet på sta'n singlade några vilsna, ensamma snöflingor från himlen. Kanske hjälpte min uppmaning till barn och föräldrar på skidträningen igår? - "Gå nu hem och dansa köld- och snödansen, allihopa!!"

Annars har dagen mest bestått av jobb, mat och fika. Så pass att jag känner mig nöjd med resterna av resterna på Tjälknölen. Till barnen och deras kompisar stektes ett lass pannkaka. Sambon har jag inte sett ännu idag. Han får väl hålla till godo med lite rester han med. Det kan väl duga på en fredagskväll, för i morgon vankas långfilspudding!

Jag hoppas även hinna med lite fotgrafering i helgen. Har inte blivit så mycket av det de senaste veckorna. Men det beror väl på hur jag får till de nya inlämningsuppgifterna - känner lite press på att det ska bli bra nu.

3 kommentarer:

  1. Då hann jag före! Filleverans med mormor som kom på besök.
    Långfilspudding (långfilspannacotta) serverades i kväll till mångas förtjusning men de yngsta åt bären men kämpade för att slippa det vita gegget under.
    Fräscht blev betyget.

    SvaraRadera
  2. Glömde tacka för receptet F´låt =) Tack tack

    SvaraRadera
  3. He he - vassego! Här i byn är alla barn som tokiga i pannacotta, så jag tror att den här (budget?)varianten, som bara måste vara lite nyttigare, kommer att gå hem också.

    På Sävargården tyckte jag den var gudomligt god - hoppas jag lyckas jag med,nu då! :)

    SvaraRadera