15 november 2011

Kolla, kolla!

Tjohoo! Jag hittade receptet! Vi fick visserligen blandade röda bär och krossade drömmar till - men det ä r rätt pudding! Nu ska jag köpa långfil och sedan ska här ätas smarrigaste efterrätten, alla kategorier.

Fast, om jag hade någon karaktär skulle jag i stället sätta upp mål, inventera verktygen jag behöver och motivera mig själv till att påbörja ett sundare liv med nyttigare mat och mer motion. Så kändes det en kort stund efter att jag lyssnat på en föreläsning med Anna Ottosson Blixth (som jag för övrigt hade äran att cykla tillsammans med, en dag i Toscana ifjol). Men plötsligt insåg jag att jag ju a l d r i g sätter några mål i mitt liv. Däri ligger nog skillanden. Mellan henne som redan som 6-åring bestämde att hon en dag skulle bli bäst i världen och som 30-åring tog en bronsmedalj i OS. Och mig, som inte ens tar mig ut på en promenad.

Och liksom aldrig riktigt vet vad jag vill. Med livet, arbetet, kärleken eller bara med mig själv.

3 kommentarer:

  1. Det låter inte helt omöjligt att fixa den där efterrätten. Låter jättegott! Får jag prova vid tillfälle. Tänk att du cyklat i Toscana med Anna Ottosson. Wow!

    SvaraRadera
  2. Intressant recept. måste provas. men jag måste komma inärheten av långfil först. Det finns inte i våran lilla butik.

    SvaraRadera
  3. Jajemen! Anna var vår reseledare,hon är delägare i bolaget vi åkte med. Behöver jag säga att vi kom på efterkälken i uppförsbackarna?? Och våra cykelguider var så impade av hennes OS-medalj att de visste inte till sig :)

    Men! Har ni inte Långfil på bua i Saxnäs?? Trodde det var oss norrlänningar förunnat med den specialfilen. Kanske måste kolla själv, innan jag är för kaxig....

    SvaraRadera