5 november 2011

Lovrusch


Vi fick lägga om planerna - igen!!! Nå'n som är förvånad? Nej, trodde inte det. Busstädning på onsdagen. Frisörchaufför på torsdag förmiddag och sedan blev det IKEA på eftermiddagen OCH hämtning av busschaufför. Hemma 01.30. Trött? Lite.

Igår höll grabbarna till ute och skottade igen kulverten. Själv röjde jag inne. Och röjde och röjde och fick ihop två sopsäckar med skräp - trasiga leksaker, sådant som inte behövs och används längre, och två säckar med urväxta kläder som kusinen lovat förbarma sig över. Sedan övervakade jag 12-åringens ihopskruvande av bäddsoffa. Han gjorde allt själv, men vis av erfarenhet vet jag ju vad som brukar ske med hans humör om något går snett, så jag tyckte det var bäst att finnas på plats i alla fall. Så nu har vi till och med en bäddplats till kompisar, släkt och vänner som vi så gärna ser på övernattningsbesök!

Idag ska jag följa svärfar på Minnesgudstjänst  till den mindre, mysiga kyrkan. Har väl både ogjort jobb, städning, motionering och kurslitteratur som skulle ha behövt åtgärdas också, men något säger mig att detta är rätt prioritering. Han känner att han bör åka dit, men vill inte ensam. Och jag trivs ju i kyrkan, så en stunds lugn och kontemplation, särskilt en helg som denna, kan aldrig vara fel.

4 kommentarer:

  1. Numera tycker jag att det är så himla svårt att planera längre än 2 dagar framåt

    SvaraRadera
  2. Du hinner göra mycke du, själv känns det som man sitter mellan fyra vägar hela tiden, ensam med två barn. får lite panik kännsla ibland, måste träffa någon bara prata lite skit. kram på er hoppas vi ses i morgon, R far nog på jakt i morgon också som det hörs.
    Linda

    SvaraRadera
  3. Du prioriterar helt rätt. Visst är det härligt att röja och slänga. Jag brukar alltid känna mig så nöjd efter det. Kan ibland räcka med att göra iväg med tomflaskor och tidningar.
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  4. Det går ju bra att planera - men det blir sällan som man tänkt :)

    Linda - Skitprat på ingående, på fredag tror jag det kan funka!

    Myran - Tack! Prioriteringen blev så bra så.

    SvaraRadera