14 november 2011

En vecka senare


En hel vacka utan blogginlägg. Men det har verkligen gått i 120. Umeå var bra. Schysst hotell, bra konferenscentrum och massor med mycket god mat. Guidningen i beckmörkret av Gammlias samevisten, Sävargården och Långfilspuddingen till efterrätt slår det mesta. Men det blev verkligen ingen tid över. Förutom den halvtimma jag smet över till Olssons tygaffär och köpte material till en lampskärm. Det var väl bara sisådär 30 år sedan sist jag gjorde en, och inte blir det billigare än att köpa färdigt, men vi hade som en idé om hur den skulle se ut och då är det bara till att göra.

Mellanlandade hemma med tvätt och busstädning - igen! Sedan åkte jag och barnen till syster med familj. Uppvaktning av guddotter, leverans av urväxta kläder till världens sötaste lille hockeyfantast och hans dito syster, bad i badtunna och bastu, promenad och mossplockning i skogen, släktpåhälsning och ljuständning i minneslunden, hann vi med. Och umgås med the Svenssons i lugn och ro förståss. Alltid lika efterlängtat.

Farsdagsfirandet uteblev. Om man inte räknar köpt frusen illsöt tårta och en blomma till svärfar. Sambon har jag  inte sett på hela veckan. Han verkar stressad. Varför vet jag inte, för vi har inte pratat mer än par ord under samma tid. Det blir så ibland i den här familjen. Och jag har lärt mig att vänta tills alla är sig själva igen. Och har tid.

Kylan uteblir fortfarande. Vi längtar minusgrader, som på vägen hem igår. Vi åkte genom ett frostigt sagolandskap, som lovade vinter. Men här är ännu 5 grader plus, lerigt och geggigt. Eländes.

3 kommentarer:

  1. Oj, vad vackra bilder. Långfilspudding är inget jag hört talas om. Kan det va nåt gott? Hm..
    Kram och välkommen tillbaka

    SvaraRadera
  2. Himelskt vackra bilder. Jag tycker att det är OK att vi har plusgrader, ogillar vintern intensivt.

    SvaraRadera
  3. Myran - kola in receptet på puddingen - den är himmelsk! Jag lovar!!!

    Susanne - jo, det är tur vi är olika, men h ä r SKA det vara kallt. Och frost. Och snö. Helst nu!!

    SvaraRadera