25 mars 2009

Åttor

Vintern har tagit omtag. I kontrast till förra veckans tö och varmgrader hade vi -22 i går morse - brrrr!!! Men dagarna är som ett vykort med strålande sol från en klarblå himmel och nätterna med sina lysande stjärnor är sagolikt vackra.

Jag ljuger inte om jag dessutom påstår att säsongens (hittills?) bästa skidupplevelse fick jag i går kväll i Almåsabacken! "Ica" var nypistad, mjuk och fin, som den bara brukar vara i januari, "PA" var orörd med ett stenhårt underlag efter helgens tö, täckt av ca 2 dm tjockt champagneskums liknande nysnötäcke. Hur kul som helst och superlätt att åka och lämna fina spår i.

Eric och jag stormtrivdes - vi var nr 2 i den orörda snön och glädjen, lyckan och stoltheten hos oss båda var stor när han vände sig om, tittade på våra spår och nöjt konstaterade:

-" Mamma - vi har ju gjort åttor!"

2 kommentarer:

  1. Jag vill också göra "åttor", men nu är det typ 12-13 år sedan jag stog på ett par slalomskidor så det lär nog mer bli vurpor är jag rädd. Hoppas att resan hem gick bra för Er.
    Kram från oss i Helgum, Guldbyn du vet :)

    SvaraRadera
  2. Kikar in och säger hej :)
    Nu är allt klart med Årehelgen. Vi ska åka dit redan på torsdagkvällen så vi är på plats på fredagsmorgonen.
    Brukarrådet står för halva kostnaden av rumshyran för den natten så det är ju toppen.
    Ser att det rullar på hos er med.
    Kram Kram Katarina

    SvaraRadera