31 mars 2009

Fiskedag

Frågar du mig, så trodde jag aldrig att jag skulle erkänna det. Men det är roligt att pimpla - när det nappar! 13 abborrar och 2 öringar blev fångsten. Kusinerna var stolta storfiskare. Värdparet stekte Kolbullar och grillade mackor och vi musade och åt. Vilken dag!!!




Eric tyckte ändå att tolkningen var allra roligast. Turen hem slutade i en stor skidbröt, men det var bara glada miner i all fall. Nåja K var väl inte på sitt allra bästa humör den där dagen, men kan det bli annat när kusinerna kommer på besök och man inte ens ger sig tid att sova riktigt?


På kvällen svidade en av storfiskarna om till partypingla och begav sig iväg på tjejfest. (Hon blev jättefin i sin födelsedagstunika, som Felix kompis M hjälpt mig att välja ut). Grabbarna spelade TV spel - Lego Indiana Jones, som brodern fått i present. (Riktigt OK för att vara TV-spel, krävs en hel del samarbete för att få till det!) Under Earth Hour fick de snällt stänga ( under viss protest, skall tilläggas) och mysa i ljuslågornas sken med oss vuxna.

Stort tack till Svensson Svenssons för en härlig helg!
Vi längtar redan till nästa gång vi ses.

1 kommentar:

  1. Men så härligt ni ser ut att ha haft det. Jag är så avis på Mamma och Pappa som åker upp till Sjöberg på söndag. Vill också fara upp men det går inte den här gången för jag jobbar. Kan få sådan fruktansvärd Sjöbergslängtan att det rakt gör ont i mig.

    SvaraRadera