7 mars 2009

Sportlov

Blogglov, jobblov, tvätt och städlov, men nu har jag jobbat en dag och allt är sig likt och på plats igen. Fyra härliga skiddagar med stora portioner sol är till ända och ordinarie göromål gör sig åter påminda.

Min gamla Au-Pair kompis Susanne, boendes i Umeå, som jag inte sett på sisädär 21 år kände igen mig i backen. Imponerande! Tyvärr var mina barn lite rastlösa och hennes med, så vi hann inte prata särskilt mycket. Nu har jag i alla fall hennes mobilnummer! Skulle ringa medan vi var kvar i Åre, men då kraschade Eric i ett hopp och jag fick annat att tänka på. Efter besök på HC och ca ett dygns vila var han på skidorna igen - tack och lov! Den skidlösa eftermiddagen hann vi i stället med att handla födelsedagspresent till LG och snabbhälsa på den flitigt arbetande Lina.

Linda kom upp en sväng med systerdotter, bebis och farmor. Fick åka en stund med dem och bjuda på fika - mysigt! Sista kvällen kom även LG upp och spenderade sedan födelsedagen med 2 tim skidåkning, lunch och resten av dagen på Holidays bad och restaurang. Själv snikade jag åt mig några alldeles fanastiska helt egna åk i folktomma backar innan jag anslöt mig till resten av familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar