31 mars 2009

Sista minuten städning

För att få sin månadspeng måste killarna städa sina rum.... I år har det inte blivit någon månadspeng - ännu. Med utsikten att missa ännu en månads inkomst, bad killarna om att få gå hem tidigt från fritids idag. Och faktiskt - de hade städat när jag kom hem.

Efter en stunds TV spelande (jodå - Indiana Jones var så kul att Felix köpte sig ett likadant spel för sina födelsedagspengar) åkte Eric på fotbollsträning. Felix ville inte åka slalom ikväll, så jag tog och bakade en kaka, plockade ihop lite kläder ur tvätthögen och döm om min förvåning när jag plötsligt hör dammsugaren gå igång nere. Felix dammsög och torkade trappen på eget initiativ och sedan när jag dammsugit vardagsrum och kök, torkade han där med.

Det var nog första gången jag fått frivillig hjälp med städningen, men jag hoppas innerligt att det inte var den sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar