9 maj 2012

Krasch

Håller tummarna allt vad jag kan. Lämnade in min jobbdator häromdagen, för kontakten till externa skärmen verkade glapp. Det visade sig inte vara något problem alls - i gengäld hade hårddisken kraschat!!

Inga problem tänker alltid kolugna jag. Jag hade ju gjort en backup det sista jag gjorde innan jag lämnade in den. Det var bara det att den backupen inte "tagit" alls. Inget av det nya finns sparat, förmodligen på grund av den kraschade hårddisken.

Nu vet jag att de har lyckats rädda en hel del. Bara inte exakt vad.... Med lite otur kan det finnas mycket att göra om och lägga ner ny tid på ett tag framöver. Samtidigt som det finns en risk att  mycket, mycket  är helt borta, som jag aldrig kommer att kunna återskapa ur det egna minnet heller. Och med lite extra tur har det bara skett en selektiv "städning" bland alla dokument. Den obotlige optimisten hoppas vidare och tackar de högre makterna för att jag ändå har kopior på precis varenda bild som är sparad på den datorn. 

4 kommentarer:

  1. Inte alls roligt. Men hur vet man om backup har lyckats eller inte? nu blir jag orolig för egen skull.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var inte alls roligt. Jag har alla mina bilder på ett Usb-minne. Hoppas det ordnar sig!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Jag kopierar alla filer till en extern hårddisk - den jobbade länge med det, men jag gjorde misstaget att inte kolla om det verkligen kopierats - vilket det inte hade... Så det var ju en totalt misslyckad backup :(

    Och bilderna, som sagt, har jag också på en extern, men jag tror jag köper en till, så att jag har två uppsättningar....

    SvaraRadera
  4. Detta ger mig rysningar. Jag har också kopierat över på extern hårddisk. Men har jag kollat så allt är över? Hm... neeeej det har jag nog inte.
    Kram och Lycka till!

    SvaraRadera