13 maj 2012

Städhelg. Punkt.

Jag lovar - vårt hem kommer aldrig bli ett så'nt där som gör sig på bild i heminredningsbloggar. Aldrig någonsin. Men efter den här dagen helgen är det åtminstone rent. Jag har trotsat solskenet och tröstat mig med blåsten och frivilligt valt att tillbringa två hela dagar inomhus för att plocka, torka, dammsuga och skura. Det behövdes alltihopa och just nu känner jag mig sjukt nöjd. Visserligen tröttare än förra söndagen, konstigt nog.  Måste vara syrebrist.

Men nu har vi ändå "fint". En liten stund i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Kreativamaj 13, 2012

    Åh vad duktig du varit !
    Det är i det läget man skulle vilja konservera både känsla och resultat. men....
    Jag har inte ens kommit fram till startläge på husstädning. hrm..

    SvaraRadera
  2. Mitt hem är inte kul just nu, men ser fram emot en lång helg, då jag både ska hinna med både utom. och inomhusjobb.

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt när man är färdig? tänk om man skulle bo själv va lättsammt det skulle vara med tvätt och städ, men va tråkigt i längden. Ha de gott i ditt ny städade hem // Linda

    SvaraRadera
  4. Jag som har en startsträcka fylld av en massa "gruva mig " inför städningen skulle mycket väl kunna tänka mig konserveringsvarainten. För "guuud" så skönt det är när man är klar!

    SvaraRadera