26 maj 2012

Maskinexpo 2012


Jomenvisst. Under protest är jag alltså med även på årets upplaga av Maskinexpon, ivrigt påhejad och övertalad av söner och sambo. Och det gick väl bra. Lyckades t o m otippat hitta kontakter för det egna jobbet. Kändisfaktorn utgjordes detta år av Heidi med pappa. Lite vinter och skoterfeeling fick vi även i Stockholmsvärmen och jag har köpt mig en ny sekatör.

Olyckligtvis har det nog serverats någon mindre bra korv på mässområdet idag. Innan vi var på hotellet hade tre av medresenärerna kräkts och enligt rapporterna har fler insjuknat ikväll. Trist. Men vi har skurat bussen och håller alla tummar för att de mår bättre imorgon inför de 8 timmarna i bussen hem.

Även vår familj var lite matt efter de senaste dagarnas bortprioritering av sömn, så det blev inte ens en kortsväng in till sta'n den här gången. Vi åt i stället middag med goda vänner och medresenärer på hotellet och nu tror jag att sambon och äldste sonen redan sover sött i sitt rum, medan lillebror ligger och snarkar här i sängen bredvid mig. Själv ska jag bara kolla vem som vinner schlagerspektaklet, även om jag egentligen är måttligt intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar