17 oktober 2012

Men nu så

har änglarna skakat sina bolster även över oss! I två dagar har det snöat, inte så att jag tror det ligger kvar direkt, men lite ljusare har det blivit och i förmiddags var vägen sörjig och hal som såpa. Nu på eftermiddagen, när vi var i sta'n, hade det övergått till någon halvläskig blandning av både snö och regn. Så jo, OK då, det var väl kanske lite tidigt.  Men slasket gav mig anledning att prova min nyinköpta höst/vinterjacka som utlovats vara både regn- och vattenavvisande. Den funkade! Känner mig väldigt nöjd att ha något annat än fleece- och sportjackor och mammas gamla Ellos-duffel att sätta på mig när kvicksilvret nu kryper ner under noll.

Enda problemet då det gäller jackan, är att på den lokala sportaffären där jag köpte den även fanns en mera kappliknande sak (billigare, faktiskt) som var supervarm och för renodlat vinterbruk. Jag var väldigt sugen på den också, men kände väl att den var för varm just nu och som vintrarna har tenderat att vara de senaste åren, så..... Men efter dagens shoppingtur för att komplettera grabbarnas garderober med både kläder och skor av sådant som blivit för litet eller utnött, behöver jag inte fundera längre. Det ekar fint i plånboken ikväll, vill jag lova. Så den kappan är det bara att glömma, fick bli ett par nya yllestrumpor till tröst i stället.

Men kanske.......???? Att jag kan föreslå mannen i huset att köpa den och lägga undan till jul?? Han brukar ju envisas med att vilja både få och köpa julklappar, och då kan jag ju lika gärna få något som jag både behöver och gillar....... Eller???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar