26 maj 2013

Mycke' på jobbet, mycke' hemma nu....

Nämen - hur gick det här till? Sambon åkte på Nostalgia Night och jag blev hemma och lägger in hans räkningar. Men det är väl unt. Särskilt som jag fick morsdagsmiddag i förskott ikväll - ett besök på Pizzerian i grannbyn. Var precis vad jag behövde efter en hel dag i sta'n fylld med marknadsföringsjobb och trevligt fikabesök hos min goda vän A, som jag tyvärr träffar alltför sällan.

Och tackar som frågar - sonen hade haft jättekul på festen! Allt hade funkat hur bra som helst och tjejerna var jättesöta..... Betyder än mer eftersom det gäller just honom. De var ju bara två kompisar från särskolan och resten "ordinarie" 9:or från hela kommunen. Det var inte utan att det föll en liten tår när jag såg dem åka iväg med bussen, såväl av vemod som lycka.

Annars har denna vecka bestått av dubbla arbetstiden jämfört med en normalvecka, vilket har resulterat i att djuren fått vänja sig med helt nya mattider. Vi kan väl säga så här - jag har gett uttrycket månskensbonde en en mer reell innebörd. Ser inte mycket bättre ut till veckan, så jag hoppas på just inget mera än frukost på säng, en lugn stund med boken jag fick låna av A, lite tårtbak- och ätning och ett besök hos svärmor imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar