5 juni 2016

Fyndigaste studentflakstexten?

Hann ju inte få se några flak på rull i fredags, men väl detta smyckade åkdon. Gillar fyndigheten i det "plakatet". Krävs lite kunskap för att man ska förstå. Wargentin heter Gymnasieskolan där de teoretiska linjerna håller till, och alla som kan sin skogsmaskinskunskap vet ju vad för slags blondiner och brunetter det är frågan om.

Skjutsade ju sonen, så jag fick också äran att se några av de fina studenterna när de kom ut ur kyrkan I Ås. Naturligtvis trillade det en tår eller två - håller på att bli världens lipsill, tror jag!

På vägen dit var vi för tidiga och medan jag hade ett långt, tyvärr mindre energigivande, samtal med en busskund, vred någon på tändningen för att köra fläkt och radio. Kan ju bara sluta på ett vis. Men det jag kommer ihåg mest är att sonen löste problemet - han stegade karskt iväg till skolans maskinlinje, lånade en portabel batteriladdare - och vips var bilen igång igen! Är väl ingen konst när man har handlingskraftigt folk med lite tekniskt kunnande med sig. Jag ville betala för lånet, men det fick jag inte. Såg däremot att fikabrödet på det personalrummet var av en torftigare sorten, så jag tror jag slänger ihop nåt kakaktigt och skickar med sonen till veckan, som ett litet bevis på ett stort tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar