28 juni 2016

När onda aningar slår in....

Vi är på resa med bussen. Igen.

En resa som från början till slut verkar ha gått troll i. Hm.

Jag har haft onda aningar, att det här blir en sådan där tripp, som om något någon gång ska gå helt fel. Då blir det på denna.

Varför? Jo. Jag har hela tiden haft en känsla av att jag/vi lever inte upp till beställarens önskemål och krav. Fastän vi försökt slå knut på oss själva för att lyckas. Sedan började det redan när vi skulle boka hotell. Först fick vi pris och OK. Sedan när jag återkom för att boka, kom de på att de inte hade plats i alla fall. Åtminstone inte till gruppris i juni. Letade nytt boende,  hittade ett alternativ. Hittade ännu ett alternativ - men där ville de inte bo (Kollade på det idag - det var fullgrett!) Och även detta såg ju helt OK ut på bilderna på webben....
Och dubbelrummen i huvudbyggnaden ÄR det inget fel på.

Men enkelrummen i annexet.... Fast standarden kanske man hade kunnat leva med också - OM DET BARA HADE VARIT RENT!!! För mig och sambon spelar det väl inte så stor roll - vi är ju som sagt rätt vana att bo stökigt och skitigt, eftersom ingen har tid att ägna sig åt just den biten hemma hos oss. Men våra resenärer!!!

Sedan - som grädde på moset funkade inte nycklarna till de riktiga hotellrummen. Och vi har en högljudd granne. Blir hen inte tyst snart går jag och klubbar ner hen, så våra gäster får nattro!

Konsten att rasera ett renommé på en natt, eller???

Men gott har vi ätit och varit på trevliga och intressanta besöksmål under dagen. Så helt eländigt är det ju ändå inte. Och om jag inte missminner mig blev det inte riktigt som det skulle sist vi skulle bo med grupp i Höga Kusten heller. Och då hade jag ändå inte skrivit om huliganerna som höll halva gänget vaken hela natten den gången....

Ibland undrar jag ju lite varför vi håller på och jobbar med det häringa.
Kanske för att oftast är det ju ändå mest bara roligt.

2 kommentarer:

  1. Oj, va trist. Hoppas att era resenärer är snälla människor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susanne - resenärerna var guldmänniskor, som tur var!!!

      Radera