7 juni 2016

Lång helg

Tack för det fina vädret! Det gjorde det möjligt för mig att rensa hela trädgårdslandet. Nu återstår bara att gödsla och fräsa. Har en son som lovat fixa det, men. Tja, idag blev det inte av. Hoppas i morgon.

Sedan gav jag mig på det som en gång varit en rabatt. Blev ju lite pjutt när den snabbe gräsklipparsonen lyckats lämna en tuss med ogräs och i stället klippa av min enda pion. I och för sig gav det ju förklaringen till varför just den plantan tagit sig så dåligt. Nåväl, tänkte att då kanske jag ska ta och rensa vår enda rabatt i stället. Hm. Kom av mig efter halva och vet inte riktigt när jag ska hitta energin igen - blir till att gräva om alltihopa.

På kvällen gick jag och en annan granne över till en tredje granne - hon som läst in tre års gymnasium på ett år och tagit studenten i lite mer vuxen ålder. Självklart skulle hon få åka flak! (Den traditionen fanns ju inte när jag tog studenten för 32 år sedan - så jag var nog mest exalterad över möjligheten att få vara med på ett hörn på ett flakåkeri) Sagt och gjort, yngste sonen reparerade mjölkkärran, jag lövade, äldste sonen monterade högtalare. Sedan drog vi iväg med studentskan och sjöng för allt vi kunde. Gissa om vi hade en rolig kväll!! Men att dricka äkta champagne direkt ur flaskan - det är inget vi kan rekommendera - blir vääldigt bubbligt! Jag lovar!

Idag var det nationaldagsfirande i Kaxås med veteranbliskortege på vägen dit. Hem fick yngste sonen övningsköra igen. Kul att kunna åka iväg hela familjen på en liten gammelbilstur. Dagen avslutades med ett möte med slalombackebolaget och en joggingtur i skogen som fullkomligt exploderat av alla försommarattribut. Så skönt.

1 kommentar: