5 juni 2016

Ledig lördag

Hade en helt ledig dag igår med besök av kajaktestare - som på sin premiärtur fick ge sig ut på värsta vita vågorna. Hur tänkte jag då?? Blir nog inte godkänd som kajakinstruktör för nybörjare i alla fall.

Där guppade han omkring på vågorna medan jag och hunden underhöll oss med de mycket rara sönerna. En hade varit hundrädd tidigare, men dagen slutade med att han ville ha hund - en så'n som Herman - som är snäll! Då växte ju byrackan i mattes ögon och all rullning i fiskrens dagen innan var förlåten och bortglömd.

Efter middagen började jag årets brottningsmatch med det återigen totalt igenväxta trädgårdslandet. Gick över förväntan - har ju kört sommarpratare i lurarna på den tiden jag rensade jordgubbsland, men nu blev det väl valda intervjuer från Värvet i stället. Funkade utmärkt. Men klar är jag inte - så på't igen idag!

Sambon hade nog årets hittills mest upptagna dag - körde lastbil fram och tillbaka med grus och matjord och allt han kunde hitta (tror jag) - så honom såg jag ungefär 12 minuter till middagen. Sedan stöp han i säng - före mig! Får se om han vaknar alls idag......

1 kommentar: