1 november 2009

Allhelgona och Halloween


De två går liksom inte riktigt ihop för mig.Och ändå.

Eric har haft kalas ikväll med pumpalyktor och halloweenballonger. 14 av 22 klasskompisar kom, kalasade och hade, som det verkade, roligt. Vi bjöd på hamburgare, gick en slags tipsrunda upp till skogen där vi stötte på ett snällt spöke och sedan hittade godis mitt på vägen innan vi fick åka bandvagn ner igen. Hemma blev det spelhåla, disco och Marängsviss. Fyra timmar kändes som inga alls, kalasföremålet själv stormtrivdes och satt sedan och räknade pengar som den värste Joakim von Anka.

När alla barn åkt hem hjälpte mig R (som f ö haft kökstjänst hela dagen och kvällen) att röja undan och dammsuga det värsta. Jag tände ljus både ute och inne, vi satte oss i soffan och tankarna gick till de nära och kära som inte längre är bland oss. En stilla stund för eftertanke och saknad - men mest av allt tacksamhet över att jag en gång fått ha dem i mitt liv.

1 kommentar:

  1. Hej,
    Jag heter Sven Hultgren och är pappa till Mathilda. Hon är sedan ett par år tillbaka diagnostiserad med PTLS. Vi hördes av någon gång men sedan blev det inget mer...

    Jag skulle tycka att det vore kul om vi kunde höras angående lite tips och frågor ibland.......

    Just nu har jag tillexempel en liten strid med F-kassan angående vårdnadsbidrag. Det skulle var roligt att veta hur man har bedömt vårdbehovet av Felix som ju är i en liknande situation (antar jag). Det kan säkert skilja sig en del, även om jag skulle tro att likheterna är stora.....

    Jag har aldrig skrivit i en blogg tidigare och antar att alla kan läsa denna "kommentar". Jag skulle vilja att vi hördes lite mer "privat". Här är min e mail adress: sven.e.hultgren@gmail.com

    Om du skickar ett kort mail med din e mail kan jag skicka mitt tel nr så går det lättare att prata.
    Jag pratar hellre i telefon än mailar, även om jag inte är särskilt pratsam i telefon heller...

    Jag har sett att vi har en hel del gemensamt. Jag är halvschweizare och har varit mycket i Schweiz och vandrat. Jag är även lite månskensbonde även om det lugnt på den fronten nu...

    Skicka gärna ett kort mail

    SvaraRadera