21 november 2009

Filmtajm

Lördag - igen. Fotoväder, men plikterna inomhus drog ut på tiden, eller sov jag för länge? Strunt samma - inga foton till bloggen idag heller, alltså.

Killarna har kompis som ska sova över, den här lördagen också. Passar mig. Jag som alltid önskat mig ett helt fotbollslag. Borde någon gång fråga kusinen som har 10 barn, hur det egentligen funkar i praktiken?

Killarna och jag var på sta'n igår, köpte några julklappar, gick på bio och handlade på Willys. Ibland gör vi det, även om jag föredrar att handla lokalt.

Vi såg "Upp". Jag grät. Trodde väl aldrig jag skulle böla så mycket till en Disneyfilm, men tydligen har inte mycket förändrats sedan jag som barn såg Bambi.

Tänkte på alla som skulle bli världens bästa föräldrar, men inte får några barn, på pappa när mamma inte längre fanns och på alla barn som inte har/får den kontakt de borde med sina föräldrar. Checkade lite med sönerna sedan och det visade sig att de mycket väl fångat budskapet i filmen. Liksom jag hade även de tänkt på morfar. Den yngre sammanfattde biobesöket rätt fint, tycker jag:

-"Det var en bra film, både sorglig, spännande och lite lycklig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar