22 november 2009

Granletning

Lite sagolik är nog vår tillvaro ändå ibland.

Idag var det dags igen. I år fick vi ta fyrhjulingen eftersom snön som kommit hittills haft en förmåga att försvinna igen. Men nu snöade det sådan där fridfull julesnö och allt kändes helt perfekt. Grabbarnas kompis ringde hem och deklarerade att han inte ville bli hämtad - han ville följa med och ta julgran!

Personligen tycker jag ju att just granletningen egentligen är den enda julförberedelse som behövs. Bakning, matlagning och städning kan jag gärna fuska med, men inte äkta gran, röda kulor och lite tomtepynt.

Nu är granen hämtad; julen är välkommen!

2 kommentarer:

  1. Blir rätt avis på er som har snö. Här bara regnar det, inte en snögnutta någonstans. Finns det behov av en kocka och en lastbilschaffis uppöver, för jag vill ha snö. Ser inte bättre ut än att vi får flytta om jag ska få det :) Kul med granletning. Hörde att systra din letat idag, dom hade vare förbi mor och far med jultidningar :) Vet inte om det blir någon riktig gran iår, det är ganska behändligt att plocka upp den ur en låda, fast det tar emot ska jag villigt erkänna.

    SvaraRadera
  2. Men den snön regnar hela tiden bort... Plastgran funkar alldeles utmärkt. Men eftersom detta i stort sett är den enda julförberedelse jag gör, känns den desto viktigare.

    SvaraRadera