6 november 2009

Hon har så rätt

Häromdagen ringde specialpedagogen som läser med äldste sonen 1 gång/vecka. Hon tyckte han förjänade lite extra gott fika den kvällen. På skolan hade de gjort lästest som gått över förväntan, nämligen. Det visste jag ju nästan redan.

Sedan läste jag det här och kan ju bara hålla med!

Men något jag aldrig kommer att förstå är hur man kan välja bort? Hur klarar människor av att "leka Gud"? Själva tackade vi nej till allt vad test hette. Vi ville glädjas varje dag av graviditeten, tids nog kommer bekymmer och tunga dagar - oavsett.

2 kommentarer:

  1. Det finns nog tyngre dagar i livet än man tror!! Jag är såååå imponerad av Felix som kommer ihåg mig efter flera år! Så tråkigt att vi inte han ses förra hösten när jag var i Östersund! Men det verkar som att jag satt ett outplånligt intryck i hans sinne! Framför allt "fängslet" Hall som vi fick förklara ingående utan att klanta oss och resan till polisstationen o sitta i en polisbil!! Han hälsade så artigt på Göran och Lebbe i receptionen och kontrollerade arresten noggrant! Det besöket har nog satt en del outplånliga minnen hos mig också!!! Sen fick han ju chansen att terra Erik när han kom hem dessutom!!!!!! Livet är bra kul ibland!!! Krama om Felix en extra gång från mig!!!
    Kramar Ki

    SvaraRadera
  2. Vi hoppas verkligen att du finner lite tid att göra oss den äran - annars vet man aldrig när vi dyker upp "därnere"!

    SvaraRadera