15 februari 2010

Grattis tjejer!!


Foto: Alberto Pizzoli / AFP Photo

En bild ( även en stulen sådan) säger mer än ord. Och just nu har jag inga kvar. Som jag skrikit, hoppat, gråtit här i soffan. Både för Charlotte Kallas och Anna Haags skull - vilka tjejer!!!

Kommer osökt att tänka på mamma, då det begav sig med Magnusson, Lundbäck och de andra. Hur vi som barn förundrades över vår annars så lugna mors totala förvandling under mästerskapstider. E tycker att jag beter mig heltokigt, men kan ändå inte låta bli att hålla sig i närheten för att spana in precis hur galen ens mamma kan bli.

Skriver på kom-ihåg-listan:

- Köpa morötter.

För mina stackars naglar är redan helt uppätna och Marcus Hellner har bara kommit halvvägs på 15 km spåret ännu.

2 kommentarer:

  1. Känner igen alltihop!! Ida var ju likadan när vi tävlade..........

    SvaraRadera
  2. Ibland faller inte äpplet långt från... ja, du vet!

    SvaraRadera