17 februari 2010

OS förlamningen fortsätter

Huset förfaller, disken växer, tvätten ligger och väntar och inte har jag varit ut och åkt skidor ikväll heller. Men, va sjutton, det är bara OS vart fjärde år!

Anja Pärsons krasch var nära ge mig en hjärtinfarkt. Även om jag tycker det är lite,lite trist att killarna inte vill träna för att tävla i någon idrott, så måste jag erkänna att vore alternativet störtlopp, så föredrar jag ett tävlingsfritt liv.

Som jag förutspått kom norrmännen igen i längdspåren ikväll (även om det inte räckte ända fram ändå). Synd bara att det blev på bekostnad av Emil Jönsson, min absoluta favorit. Och Marit Björgen skulle ju förr eller senare få sitt guld. Men jag hade ju så gärna sett Anna Olsson på pallen även i sitt sista OS. Nu blev det återigen en fjärdeplats, så bra, men ändå så nesligt.

4 kommentarer:

  1. Har vi delat ut ett bragdguld till en utländsk sportutövare kan det bara gå till Petra Majdic. Man kan bara tycka synd om Anna. Förövrigt vår fjärde fjärde plats. Det blev tomt när vi kunde konstatera att Emil inte skulle köra final, men ett STORT tack till Ryssland för att livet kan gå vidare. Men nu är det inte så lång tid kvar till halv 6 så nu gäller det att samla kraft till nästa drabbning. Vi hörs
    Kram Vergeld

    SvaraRadera
  2. Majdic imponerade verkilgen, där snackar vi "fighting spirit".

    Men frågan är om hon är en hjälte eller bara dumdristig? Det lär framtiden utvisa.

    SvaraRadera
  3. Enligt uppgift så har hon 3 brutna revben!!!!!!!! Varför åker man en tävling på det sättet?????? Eller har jag bara blivit gammal o klok?!?!

    SvaraRadera
  4. Risken är väl att hon aldrig mer åker en tävling - är ett OS-brons värt det?

    Tror att vi alltid varit klokare än så, även när vi inte var så gamla som nu ;)

    SvaraRadera