11 februari 2010

Nu är det nära

Nå'n TV kanal gör reklam i en annan TV kanal:

- Vill du ha riktig spänning, titta på oss - den OS-fria kanalen!"

Vem sjutton vill ha en OS-fri kanal muttrar jag halvhögt för mig själv. Då skrattar LG. Hjärtligt.

Bara en och en halv dag kvar nu (invignigen räknas liksom inte).
Till kanalstriden mellan:
- Henne som överväger att ta semester och ställa in alla andra aktiviteter i några veckor framåt och
- Honom, som inte gärna och sällan frivilligt ägnar sin tid åt sport - vare sig själv eller på TV.

Första stora kollisionen befarade jag redan på lördag. Skidskytte versus Glada Hudikteatern på Melodifestivalen. Nu ser det dock ut som att det inte krockar tidsmässigt och vi slipper OS i zappning......

2 kommentarer:

  1. Jaa äntligen börjar det. Det är både bra och dåligt med os i kanada. Alla förmiddags sporter får man se när man kommer hem från jobbet, men hockyn blir lite seg. Där hamnar vissa matcher kl 2-3 på natten. Kan bli lite segt när man ska upp halv 6 varje morgon. "Man får väl lägga sej och sova när man kommer hem från jobbet" säger mina kompisar. Jaa eller hur??? Det är 4 år till nästa gång, så sova hinner man väl alltid göra. Då är det dessutom i ryssland med helt andra tider. Undrar just om man får se någon kvadruppel under detta os? Jag litar på ryssarna. Såg att du gillar Emil. Då måste du bara älska unga fröken Pajala. Vi kommer att äga ut dom. I morgon börjar det. ÄNTLIGEN!!! Pugna pro patria. Kram Vergeld

    SvaraRadera
  2. Kalla, Haag och Jonsson i all ära - men de saknar Jönssons full-i-sjutton-takter och totala knock-out-charm. Men så är jag ju tjej också ;) Åsså har jag serverat på hans tränares bröllop!

    Med Plushenko i startfältet är vi nog garanterade några kvadrupplar!

    SvaraRadera