13 februari 2010

Toralf for president

Efter en något seg morgon fick vi en fin dag i backen idag med. Men vi fick lite "skäll" för att vi inte plogat igen ordentligt efter banträningen i torsdags. Då har man lärt sig det också....

Sent hemma blev det en ännu senare middag med en riktigt god franskinspirerad kycklinggryta. Se'n fick LG telefon om akut bussbehov eftersom tåget står. Han som legat i migrän hela dagen sopade i sig två tabletter - och for.

Vilket gav mig chansen att ohämmat njuta av ögon- och örongodiset som melodifestivalen bjöd på. Killarna och jag fick med var sin favorit till finalen. Men "Paulines" låt var störtskön också. I mellanakten grät jag en skvätt "Man ska göra det man är bra på och man duger som man är". Nog bland det klokaste som sagts i dessa sammanhang. Och texten i Kents "Sverige" är ju så mitt i prick "Välkommen vem du än är"

Samtidigt visade junioren prov på sin fåfänga, när han under Eric Saades uppträdande klargjorde:
-Mamma, så där vill jag klippa mig!

Nu sitter jag här och laddar inför Skidskyttet och hoppas, hoppas, hoppas....

Och det gick väl - sådär. Tjejerna verkade rejält deppiga, får väl hoppas, hoppas,hoppas att de släpper den känslan och laddar om till i morgon nu. Men superkul för Anna-Maria Nilsson!!! Och LG sover över i Åre...

3 kommentarer:

  1. Näää ingen skidskytte här. Jag ska gå å lägga mig och titta in i huvudet. Jag ska jobba i måra. Men jag håller med om att Toralf å gänget var helt outstanding :O)
    Kramar K.

    SvaraRadera
  2. Här i Såå sitter vi och hoppas och hoppas också!! Har svärföräldrarna på besök och jag har bjudit på älggryta ikväll. Jobbar i helgen och annars så tränar jag för fullt inför tjejvasan! Det går sådär....

    Tycker att en fel låt vann för övrigt.... jag hejade på Andreas och hon som sjöng sist vad hon nu heter... ;)

    SvaraRadera
  3. Katarina: Som du förstår känns det extra för en som mig....

    Lina: Grabbarna var supernöjda - och då var mamma det med ;)

    SvaraRadera