19 februari 2010

Lite vardag också

Skidlycka kan visa sig på många olika sätt. Glädjen hos mig och femåringen jag har i ploggruppen var nog minst i OS-guldklass, när han igår för första gången utan pappans hjälp fick sina skidor att svänga. När vi andra för länge sedan gett upp och gått in i värmen körde han fortfarande varv på varv på varv i barnliften.

E tog stelkrampsspruta i onsdags, så han pallade varken slalom igår eller fotboll ikväll. F följde motvilligt med till backen, men fick sedan en bra träningskväll. Själv tar jag mig genom jobbdagarna och gör det jag ska, men saknar effektiviteten. Kan ha något med den återigen småsviktande hälsan att göra.

I morgon ska vi sätta nät. Det spås kallt väder, så killarna överväger att stanna hemma. Då får jag en dag helt för mig själv. Skönt. Kan behöva ladda lite inför söndagens nödvändiga storstädning.

2 kommentarer:

  1. Det ramlar in äckligt mycket guld till den lede fienden nu... Men så kommer det ett svenskt silver från Anna Haag som var så välförtjänt. Vår Adrian satte en KVADRUPPEL. Det du.... Så fröken ska städa på söndag... Trevligt!! Jag önskar att jag har haft en icke sport intresserad flickvän som hade kunnat ta hand om dom hushållsnära tjänsterna. Fast kanske hellre en som också har älskat sport så hade vi kunnat städa på förmiddagarna. Men man kan ju inte få allt här i livet. Och ibland ingentig, tydligen... Men vinner vi bara en av hockey turneringarna har vi 22 guld som i en ask. Kram Vergeld

    SvaraRadera
  2. Nu ska vi unna den gode naboen lite guldkant på tillvaron. Lillebror blir ju så ledsen annars, eller hur det nu var...

    Men, visstkan man räkna medaljer på ett alternativt sätt :)

    Mindre sportintresserade sambosar städar i alla fall inte, bara så du vet.

    SvaraRadera