25 juli 2010

Från en nervositet till en annan

Vi hade en riktigt fin dag igår. På min guidning. Tack vare stor hjälp av C, som kan och vet. Själv var jag mest trevlig, serviceminded och spontan. Och kan "ta folk" som C:s fru uppmuntrade mig med. Jo, det kan jag nog. Och se'n kan jag faktiskt en hel del blommor också, upptäckte jag.
Till nästa år kan det bli riktigt bra!

På vägen ner var vi tre som fick sällskap och upptäckte oss ha lite samma innehåll i våra ryggsäckar. Fastän våra barns funktionshinder inte alls är jämförbara, visade sig våra reaktioner, känslor och tankar som föräldrar ha många gemensamma beröringspunkter. Bara att instämma i den andra mammans kommentar när vi skiljdes:
-Tack för en givande blomstervandring med en extra dimension vid dagens slut.

Så nu har jag bara kvar att vara lite nervös inför morgondagens "Sommartid" i Radio Krokom. Det är ju min syn jag vill förmedla. Tänk om mina funderingar sårar någon som har andra erfarenheter? Mitt syfte är ju faktiskt enbart att sprida lite upplysning bland dem som inte har någon aning alls vad det faktiskt handlar om.

Yess. Jag överlevde! Det blev faktiskt helt okej. Repris ikväll...

2 kommentarer:

  1. Finns det någon möjlighet för en nyfiken kusin att få ta del av ditt radioprogram?

    SvaraRadera
  2. Tror att de lägger ut det som webbradioon demand nästa vecka. Återkommer :)

    SvaraRadera