14 juli 2010

Vardagslyx


Hönorna har redan funnit sig tillrätta och börjat värpa. Redan efter två dagar fanns tillräckligt av de yttepyttigt små och söta äggen för att göra pösiga, solgula plättar till frukost åt killarna. Den godaste de ätit på hela sommarlovet, om man får tro dem.

Idag har vi varit på rutinkoll med F på habben. Allt är bra. Han börjar bli stor, får vi väl inse. Och det är bara att höra av sig, om vi känner att vi behöver. Det känns tryggt.

Se'n skulle det inhandlas nya Foppatofflor till grabbsen. Så långt allt lugnt. Men i ett svagt ögonblick hade jag lovat dem besök på såväl Barnens Hus, Game, Elgiganten och de andra "måste"-ställena. Alla avverkades en efter en med korta avbrott för lunch på korvmojjen, inköp av kaninfoder, en klocka till svägerskan i försenad födelsedagspresent och ett mjukglassstopp efter att modern flippat ut och blivit stadsless och surmulet klargjort att: "Jag går inte en meter till om inte jag får köpa glass".
- Jodå, det kan vara lite ombytta roller i vår familj.

Vid andra besöket på Game smet jag över till Telogott. Sitter därför nu och njuter av en nykokt kopp med kaffe från Åre Rosteri. Och i kylen står Brunkullans iste på kylning. Mmmmm!

2 kommentarer:

  1. Fasen, du håller på å bli en riktig bondmora stinta! *skrattar*
    Ägg e ju för väldans gott - å färska ägg måste ju va nåt alldeles extra! Var MÅNGA år sedan en annan gick å plockade ägg...

    Ps: Du fotograferar väldans bra! Ett rent nöje att se det konstnärliga i dina bilder.

    Sköt om dig å de dina!

    KRAMEN från Irre Virre

    SvaraRadera
  2. Japp. Bondmora = jag. Någor otippat, eller hur?

    Tack för bildkomplimangen! Visst är de lite bättre efter kursen, tycker jag nog :)

    SvaraRadera