27 juli 2010

Jämtland i mitt hjärta


Jo, det gick nog fram att jag gillar Schweiz och verkligen trivs här och älskar "mitt" Jämtland. Precis som Emma Härdelin och Triakel sjunger i visan "I Jamtlann".

Har nu redan slarvat bort två värdefulla semesterdagar till bokläsning och eufori över alla fin respons efter Sommartidsprogrammet igår. Slog upp tält sent igår kväll till grabbarna och deras övernattande kompisar. Fick till slut tyst på dem vid halv ett i natt. Ändå vaknade de förhållandevis tidigt i morse och nu verkar tålamodet och orken vara på upphällningen. Tänkte precis gå ut och ta en dust med ogräset i jordgubbslandet, men nu regnar det igen. Jo, jag har ju semester.....

2 kommentarer:

  1. Edelweiss......har jag sått....köpte frön i Österrike!! Dom kommer så sakteliga upp ur krukan, så sen ska det planteras i rabatten!

    SvaraRadera
  2. Dessa står i min rabatt - som en länk mellan Schweiz och Jämtland.

    SvaraRadera