29 juli 2010

Summertime


En sommardag!
Vilken skillnad det gör. Barnen klev upp före åtta och jag tätt efter. Kaffe i solskenet bakom knuten och tvätten på torkvindan. Lyssnade först på församlingens nye kyrkoherdes Sommartidsprogram och sedan Andreas Lundstedt i P1 medan den vildvuxna blomrabatten fick sig en omgång. Började även med trädgårdslandet, men gjorde ett välkommet avbrott för - bad!!! Varmt var det inte, men riktigt behagligt.

E hjälpte till att grilla fläskkotletter till middagen och sedan blev det traktorkörning för hela familjen. Det är ju liksom nackdelen med att vara sambo med en bonde. Är det finväder så måste höet in. Inga fisketurer på en kavlugn sjö, inget rosévin i den myggfria trädgården, ingen hojtur till obestämt mål.

Idag är det mer som vanligt igen. Väntar på mera regn och försöker hålla inspirationen uppe.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med en kavlugn myggfri sjötur och visst är det gott med ett kallt rosévin men jag som alltid ville bli bonnkärring när jag var liten avundas dig en hel del. Jag vet att det är mycket arbete men ändå är det fortfarande en dröm för mig som aldrig kommer att slå in.
    Vi är precis hemkomna från Jämtland.Vi åkte kl.04.00 i morse och var hemma 14.30.
    3 maskiner tvätt är redan avklarade men alla lakan får vänta.
    Sonen stannade kvar några dagar i stugan. Han trivs också så otroligt bra däruppe.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Jo, jag trivs jag med. Väldigt mycket, med allt - trots allt!

    SvaraRadera