20 juli 2010

Så går ännu en dag

Det enda du kan vara riktigt säker på, är att inget blir som du tänkt dig.

Blev i alla fall klar med alla fakturorna på jobbet idag. Yes! Ett dåligt samvete mindre. Till frissan på eftermiddagen. Hade inte tänkt något egentligen. Mer än lite färg. Och lite färre nötta toppar. Blev ungefär som förut, men med lång lugg, som jag fått löfte om att komma in och klippa av när den berett mig tillräckligt många frispel. Och mycket mörkare med flera slingor. Nöjd!

Hämtningen av Hedemorahönsen blev uppskjuten till torsdagen, vilket innebär att jag får jobba i morgon i stället. Det ordnar sig. Se'n till buan, där det behövde mockas - fint komplement till det nyfrissade väldoftande håret. Not.

Grabbarna har cyklat hem till kompisarna för att hämta deras övernattningsgrejor. Jag hade tänkt säga nej, men, någonstans på vägen blev det ett ja ändå. Fast nu kom de hem. Själva. Kompisarna kom på att det var ju redan så sent att de inte hinner leka något ikväll. Bingo!

Till sist lovar jag mig själv, dyrt och heligt, att aldrig mera köpa, och ännu mindre äta, färdiglagad lasagne. Yack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar