21 juli 2010

Sockerkompis


Försöker på alla sätt och vis att hinna klart. För att kunna ha bara semester. Men. Det kommer inte att gå. Inte utan att jobba 20 timmar per dygn de här sista dagarna. Det vill jag inte. Det är det inte värt. Hellre lägger jag någon regnvädersdag på att fixa det sista.

Har dessutom sprungit sta'n runt i hopp om att hitta en lupp inför vandringen på lördag. Nix. Gick inte. Blev ett miniförstoringsglas i stället. Och se'n får jag väl leta lite till härhemma. Jag vet att vi har haft en, nämligen.

På 12 dagar har våra små gullhönor lagt sammanlagt 17 ägg. Så ikväll blev det sockerkaka. E bakade och vi andra åt. I morgon blir det en tur till Mörsil för att hämta hem två Hedemorahönor från snällaste K & AM. Så småningom kan det nog bli lite storlek på äggen också.

2 kommentarer:

  1. Hur dum får man bli???
    Vi har med oss våra 2 barnbarn (5 och 14 år) hit till Jämtland och de äter inte just allt som vi äter så jag tänkte att jag skulle steka ett lass pannkakor till dom i morgon.
    Nu när jag läser om dina hönor och ägg slår det mig att jag saknar just ägg. Jag får väl koka mer makaroner då för jag åker inte till stan bara för ägg.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Been there, done taht. Pannkaka utan ägg är ingen höjdare.....

    Ni får göra Kolbullar utan fläsk - eller, kanske inte.... :)

    SvaraRadera