18 juli 2010

Räknar ned

Fem dagar kvar till fyra hägrande semesterveckor. Minns inte när jag längtade så mycket sist. Under längtan har jag lyckats skrapa ihop mer än en veckas övertid. Inser förståss att det är tid och pengar jag aldrig kommer att kunna ta ut, om jag blir kvar på nya jobbet. Så'nt är livet, antar jag.

Här hemma travas under tiden alla vardagliga hygienfaktor-göromål på hög. Är alltför bekväm för att göra något större motstånd mot den dekadens som gör sitt ofrånkomliga intåg. Vi ska ju ändå inte göra något särskilt på semestern, annat än att plocka bär, sova någon natt i tält, kanske få besök av kusinerna eller så. Några dagar bör jag väl kunna offra på lite husröjning? Och tills dess kanske finvädret har tagit slut också.

4 kommentarer:

  1. Hallåj! Har du sommarpratat i radion ännu? Tro inte att jag har glömt bort ;O) Jag vill ju gärna höra dig prata, om det går förstås.
    Vad är det för jobb du har fått? frågar nyfiken i en strut/Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Nix. Inte än. Vet inte riktigt när det blir heller. Skickar ett mail.

    Kommer mer om jobbet senare. Nu vet jag i stort sett bara att jag ska fixa administration åt Etour, typ. Miljöombyte är ledordet!

    SvaraRadera
  3. Ha en underbar semester!!!

    Maidi

    SvaraRadera