10 juli 2010

Jamtland, Jamtland jämt å ständut


De här dagarna vill jag inte finnas någon annnanstans på denna jord. Fastän jag varit ledig har det varit fullt upp varenda minut. Allt från att snickra klart hönshus och hämta hem de söstaste hönor, till att finna Brudsporrar och Norskpyrola i diket på vägen upp till buan för att titta till kvigorna.

Dessutom en inbjudna till kajakpaddling på Ottsjön en alldeles sagolikt vacker kväll som yngste sonen behagade följa med på, och en vallåtskonsert i Bredbyn som nästan fick mig att hålla andan.

LG och Harleyn har premiärat, jag pluggar lite lagom inför min blomstervandring och skjuter upp årets första dopp, det varma och sköna vädret till trots. Men, nu är det i alla fall sommar!

2 kommentarer:

  1. Jamtland, jamtland jamt å ständut å vad det låter härligt. Jag tror att jag hittade hit via Brunkullans goda.
    På Torsdag morgon runt 4-snåret drar vi upp till mitt älskade Jamtland och ska vara i vår stuga i 2 veckor.
    Jag har inte hunnit kolla runt så mycket här hos dig men jag blir alltid lyrisk när jag hittar en Jamtlandstöus i denna bloggdjungel så jag kommer tillbaka.

    Maidi

    SvaraRadera
  2. Välkommen!!!! Till blogg och framförallt till Jämtland.

    SvaraRadera