6 maj 2011

Det känns ändå


Guddottern och jag på sportlov.

Vi har tagit itu med det nu. Lägenhetstömningen. Efter att ha känt mig som en tjuv om natten som rotar och snokar i en annans hem, gick det efter ett tag över till effektivitet och rutin. Nu m å s t e vi tömma. Det är bara att plocka, slänga, paketera och skjuta sentimentaliteten och känslorna åt sidan och - just do it!!

Det blev pizza till middag - så stor att det räcker till lunch i morgon också. Sedan köpte vi glass, som vi har rätt mycket kvar av i frysen. L och gudottern i svart tyllkjol och rosa gummistövlar, så bedårande söt, kom förbi. L hjälpte till att packa porslin - gick i ett huj! Och det är extra gott att få en kolakladdig kram av en 2-åring sådana här gånger.

Väl hemma är jag så trött, så trött. Vi sitter utslängda i vardagsrummet med var sin dator, var för sig, men ändå tillsammans. Så knasigt. Men ikväll orkar jag bara inte bry mig.

1 kommentar:

  1. Ser en mycket nöjd o glad gudmor på bild ♥ :)
    /Sjôntorparn

    SvaraRadera