3 maj 2011

Ljuset


Ljusets återkomst är en lycka och stor källa till glädje. Men varje vår, i maj och juni, verkar det som att jag får någon slags ljusöverdos. Det är helt omöjligt att komma i säng. När jag borde ligga och sussa sött, drabbas jag av ett aktivitetstvång som gör att jag bara måste fixa, ordna, göra allt det där som inte blivit gjort medan solen ännu sken och utesysslorna pockade på uppmärksamhet. Vilket resulterar i ett antal för få sömntimmar varje natt, som i sin tur medför ett lätt komaartat tillstånd frampå eftermiddagarna. Helknasigt.

En ät- och sovklocka à la Skalman kanske inte hade varit så dumt?

2 kommentarer:

  1. Det här känner jag igen och jag som jobbar nätter och alltid brukar ligga och dra mig på förmiddagarna är uppe med tuppen. Inatt nu när jag är på jobbet håller jag på att svimma av trötthet. Önskar man kunde låta bli att sova den här tiden..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite dumt?!

    SvaraRadera