5 maj 2011

Filosoferar


Bloggvärlden kan tydligen vara elak, se endast till sig själv, produktplaceringar och vinstsyften. Jag känner inte den världen. För mig började bloggandet som ett modernt alternativ till dagboksskrivandet och ett sätt att hålla kontakten med vänner och släktingar långt borta. Idag har jag hittat nya vänner, både sådana som jag har mycket gemensamt med och sådana som gör mig nyfiken på saker jag har väldigt lite erfarenhet av. En startade "Fjällbloggarna" - en länklista som hjälper oss att hitta varandra och allt Fjällrelaterat i bloggvärlden. Där får jag vara med, fastän jag endast är en fjällbo-wanna-be. Tack för det! Men kanske är det så att det viktiga är var hjärtat känner sig hemma?

Hur som helst - Fjällbloggare och andra, dessa ny bekantskaper ger mig så mycket. Andra perspektiv, vackra bilder, nya recept och en märklig men fin cybergemenskap. Jag är både glad och tacksam över att få vara en del av detta!

Och för att återgå till ursprunget - dagens dagboksanteckningar; Isen har nu definitivt lämnat sjön, och med den försvann även de spelande orrarna. Två av hönorna har lagt sig att ruva - spännande! Och så börjar jag bli liiite sugen på att plocka fram hojen. Bara det blir någon grad varmare igen, så....

5 kommentarer:

  1. Åh jag kan inte annat än instämma.
    Nätkärlek är verkligen verkligt!

    Storkramen!

    SvaraRadera
  2. Men nog är väl du i allra högsta grad en Fjällbloggare?!!! Fjällen, naturen, , skidorna, fisket, orrarna, allt vid foten till de fantastiska Offerdalsfjällen! Inte skånska slättlandskapet precis där potatisen redan går att skörda :-)

    Här har vi isen kvar, den har släppt borta vid Åkersjön men här i våran ände fryser den till även i kanterna på nätterna så det är fortfarande full fart på orrarna ute vid Älisand.

    Kan inte låta bli att känna en sorgesam känsla över isens kamp mot solens obamhärtiga strålar...

    Men när det gäller cyklandet ligger jag före dig, vi hade cykelpremiär på Valborgsmässoafton och färden gick bort till Åkersjön för middag och brasa. Det var magiskt att cykla hem sedan i den ljusa natten med Ansätten bakom oss och lyssna till pärlugglorna. Vi såg både ren, rådjur och harar, som en Kolmårdentripp fast så mycket bättre!

    Såg också en nattvandrande liten bichon frisé-vovve som jag höll på att köra över med min Skeppshult. Helt oväntat att den stod där vid vägkanten och då min cykel är som att vända en finladsfärja så var det på håret att vovven blivit en road-kill...

    Storkramen från mig med!

    SvaraRadera
  3. Men åh, så kul att jag hittade hit:)

    Har läst några av dina senaste inlägg och la då märke till nått smart! När du grillar Halloumi så hade du lagt dom på ett "nät" smaaaaart! Dom trillar ju mellan så lätt annars. Vad är det för material? Var har du köpt det?

    Nu ska jag få in och läsa lite hos Fjällbloggarna:)

    Trevlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Hihi, ja det hade varit en höjdare att få böka runt i era uthus. Jag slår vad om att ni har en guldgruva för mig där =)
    Det här med bloggandet har nog för många kanske urartat litet men absolut inte för alla. Jag väljer mina bloggvänner efter vad jag själv tycker om. En del pysslar, en del har trägårn som intresse och en del är bara roliga men det finns nog inget jag ratar eller så om de skulle kontakta mig.

    Hur jag hittade dig kommer jag inte ihåg för då var jag så ny i den här världen men jag vet att jag i alla fall letade efter Jämtländskor.
    På grund av lite tråkiga omständigheter är vi bara uppe i vår älskade pyttelilla spartanska stuga 2 futtiga veckor om året men när vi blir pensionärer kommer vi att vara där hela sommarn. Jag älskar mitt Jämtland och jag har haft turen att träffa en gubbe som också gör det.
    Oj, vad jag flummade ut i funderingar nu då.
    Hur som helst så måste det ju vara underbart att vara en fjällbloggare.

    Bamsekramen till dig
    Maidi

    SvaraRadera
  5. Storkramar tillbaka!! Känns gott att ni goa' finns där ute!

    Eva - välkommen! Här är ingen trängsel, men känn dig som hemma du med;) Gallret är köpt på Expo Norr, men finns nog att köpa på varenda marknad i sommar. Det funkar alldeles utmärkt när man grillar fisk också.

    SvaraRadera