8 maj 2011

Mera vår


Insikten av hur mycket det ryms i en 2:a med kök gör mig smått panikslagen över vad det i så fall ryms på en gård med två boningshus, ladugård, verkstad, 2 båthus, uthus och diverse förråd.....

Helgen har, som sagt, ägnats åt lägenhetstömning. Blandade känslor. Vi har en del kvar, men det har ändå gått bra. Tack och lov fick vi hjälp att bära in hyllkonstruktionen till förrådet. Däremellan har vi även hunnit med cykelinköp och cykelförsäljning för yngste sonens räkning. Änu mera skräpmat, som får mig att uppskatta vår egen hemlagade så mycket mer. Ett gruslass till guddotterns sandlåda. Lite kaffe utomhus i solen och söndagskvällsfika med grannfamiljen.

4 kommentarer:

  1. KREATIVAmaj 09, 2011

    Åh vad skönt med känslan att ha åstadkommit något...
    Jag går på sparlåga just nu..=)

    SvaraRadera
  2. Effektiv kallas det :O) Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Jo, lite fick vi gjort, även om jag tycker att jag går på sparlåga jämt då det gäller hushållsgöromål. Men effektiv - njae??

    Tack Fjällmor - du är ju annars rätt bortskämd med egna, familjemedlemmars och grannars bilder, har jag sett! :)

    SvaraRadera